Klachten en geschillen

Wij zijn je graag zo goed mogelijk van dienst en doen ons uiterste best de administratie en de uitkeringen zo goed mogelijk te regelen. Toch kan er weleens iets misgaan. We willen graag dat je jouw klacht meldt. Dat helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren. Het pensioenfonds behandelt je klacht volgens de klachtenprocedure (pdf).

Dit zijn de stappen
Het is belangrijk om de stappen in deze volgorde te volgen.

  1. Geef de klacht door aan de pensioenuitvoerder (Achmea Pensioenservices) via het contactformulier of een brief.
  2. Niet tevreden met het antwoord van de pensioenuitvoerder? Geef de klacht door aan het bestuur van het pensioenfonds.
  3. Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Geef de klacht door aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen voor advies.
  4. Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Of niet verder gekomen met het advies? Ga dan naar de rechter.

Wat kun je doen als je niet tevreden bent met de oplossing van je klacht?
Hebben we binnen 12 weken geen oplossing geboden voor je klacht of ben je het niet eens met de uitkomst? Dan is er sprake van een geschil. Hiervoor kun je om bemiddeling of om een uitspraak vragen bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. Kijk op geschilleninstantiepensioenfondsen.nl voor meer informatie en de contactgegevens van de Geschilleninstantie Pensioenfondsen.